Felanmälan och förvaltare

AKUTJOUR (Securitas) 
Telefon: 08-657 77 50 (kvällar & helger då inte Nordstadens kundtjänst har öppet enl nedan)

OBS! Endast akuta fel, då den som anmäler annars kan komma att debiteras!

LÄGENHETER (PEAB Bostad AB. Felanmälan i lägenhet under garantitiden
Hemsida: Peab Bostad 
Mejl: kundcenter@peabbostad.se
Telefon: 010-150 04 30 (kontorstid)

Avser inuti lägenhet med dess balkong eller uteplats. Anmälda fel som inte är garantifel utan uppkommit genom t ex handhavandefel, normalt slitage eller oaktsamhet kan komma att debiteras dig som bostadsrättsinnehavare. Vid fel på vitvaror, vatten, värme och ventilation se nedan.

FASTIGHETEN, GEMENSAMMA UTRYMMEN - TEKNISK FÖRVALTARE (Nordstaden) 
Hemsida: Nordstaden 
Mejl: kundtjanst@nordstaden.se 
Telefon: 08-32 40 60 (kontorstid)

Avser gemensamma utrymmen (trapphusmed portar, cykelrum, miljörum), innergård med gatuförbindelser, sopsugsystem med sopinkast.

EKONOMISK FÖRVALTARE (PEAB Support AB,  Korrekt Bostadsrättsförvaltning) 
Hemsida: Korrekt Bostadsrättsförvaltning
Mejl:  administration@korrektbrf.se
Telefon:  010-143 43 00 (kontorstid) 
Post:  Brf Derbyt, c/o PEAB Support AB, Korrekt BRF, Box 808, 169 28 Solna

Avser frågor om betalningsavier, pantsättningar, överlåtelser, lägenhetsutdrag (bostadsrättshavare). För mäklarbild se sida Mäklarinformation. 

HISSAR (Kone)
Telefon:  0771-50 00 00 (dygnet runt)

MILJÖRUM
För problem i våra miljörum kontakta Nordstaden enl ovan. 

SOPSUG
Vid fel på sopsugsinkasten (luckorna går inte att öppna, taggsymbolen lyser rött etc), kontakta Nordstaden enl ovan.
OBS! När taggsymbolen lyser gult arbetar sopsugen och luckan behöver vara stängd, efter några minuter lyser den grönt igen.

VITVAROR Electrolux
Telefon: 0771-76 76 76 (kontorstid)

TV, BREDBAND & IP-TELEFONI (Telia)
Hemsida: Telia support
Telefon: 90-200
Triple Play (internet, tv och ip-telefoni).